lördag 9 april 2011

Porträtt - Malin Lindström-Emilsson


Igår njöt jag lunchkonsert på Örebro Konserthus, med skönsång av Malin Lindström-Emilsson. Malin och jag gick i samma klass åk 1-9. Jag minns hur hon redan i 8-årsåldern sa att hon skulle bli operasångerska när hon blev stor. Vi andra tyckte det var ett rätt knasigt yrke att drömma om. Vi tyckte nog inte heller att hennes sång var utmärkande bättre än någon av oss andra i klassen när vi gick i lågstadiet.


Att njuta hennes skönsång igår var verkligen underbart!

Vilken röst hon utvecklat! 
Jag njöt av hela konserten ...
från första till sista tonen!

Tänk att även om vi träffats några gånger på senare år, 
så har vi ju då ägnat oss åt glada skratt och samtal 
... då har hon inte visat sin ljuva sång för mig.
Senast jag hörde Malin sjunga innan denna lunchkonsert, 
var på skolavslutningen i åk 9.

Jag glädjs åt att Malin följde sin dröm om att sjunga opera,
och att hon lyckades nå sitt mål. 
För nu arbetar hon heltid med sin sköna röst.


Vill du lyssna på Malin får du ta dig till Kungliga Operan i Stockholm.

Bilderna är fotograferade med mobilkamera under konserten.

Länk till Kungliga Operan i Stockholm:

1 kommentar:

  1. Mins henne och blir så glad att höra att hon gjorde sin grej fult ut!

    SvaraRadera